Tips voor freelance dienstverlening

Ik ben zaakvoerder van een webshop in tafeldecoratie, doe geregeld beurzen, organiseer open-deur weekends en af en toe huur ik een pop-up pand om mijn spullen aan de man te brengen. Echter, de verkoop online is fel afgenomen en aangezien ik dit uitoefen in hoofdberoep moet ik op zoek naar andere uitdagingen. Ik hoorde over deze feelance website en vroeg me af of ik evt bepaalde diensten freelance zou kunnen aanbieden. Ik ben een eenmanszaak en heb mijn webshop zelf uitgebouwd (welisweer niet zelf gebouwd), maar alles wat er komt bij kijken doe ik volledig zelf. Van opleiding ben ik vertaler en heb 22 jaar in multinationals gewerkt veelal in dienstverlenende functies (commercial assistant, customer service assistant, Management assistant) enz... Het liefst zou ik mijn webshop kunnen behouden en zoek ik naar bijkomende functies die complementair zijn aan wat ik vandaag doe of complementair aan het product dat ik nu verkoop. Het is echter moeilijk om zelf mijn profiel te definiëren. Daarom pols ik graag eens naar ideeën, suggesties enz...van bepaalde diensten, coaching die ik eventueel zou kunnen aanbieden. Van nature uit ben ik een hulpvaardig iemand en doe ik niks liever dan mensen plezieren en ter hulp snellen....Dank voor alle ideeën die jullie me kunnen aanbrengen. 

You need to be a member of Love To Be Free to add comments!

Join Love To Be Free

Email me when people reply –

Replies

• Ineke, als je merkt dat de verkoop plots in elkaar is gestuikt, is dan ook je aantal bezoekers sterk verminderd?
    Zoneen, heb je dan wijzigingen doorgevoerd die (ongewild) maken dat mensen bepaalde knoppen moeilijker zien/terugvinden? Ik kan me moeilijk voorstellen (zelfs al is de website verouderd) dat je plots een terugval ziet. Zeker met de voorbeelden van e-tail.be in het achterhoofd: lingscars.com die straffe cijfers haalt met een draak van een site bvb.

Heb je al eens overwogen om een paar potentiële klanten eens in "observatie" nemen. Bvb zelfs op een beurs op een afgeschermd stuk. Laat hen de website eens bezoeken en vraag hen om bepaalde producten te bestellen online als test. Dan zie je meteen met welke "uitdagingen" ze worden geconfronteerd. (Hotjar.com kan ook een alternatief zijn, maar uit face2face haal je mogelijk nog meer info).
    Met een beetje geluk vertellen ze dan later ook nog eens over de webshop...
    Succes!

• Doe voor jezelf een klein marktonderzoek. Wie kwam vroeger bij jou terecht en hoe? Waarom koopt men nu niet meer? Hoe goed ken je deze klanten?

• Beste Ineke,

Snelste alternatief voor SEO is het investeren in Facebook advertenties. Meer bepaald FB video advertenties. Je zal wellicht al gemerkt hebben dat er tegenwoordig veel videos worden afgespeeld op FB. Je kan je advertentie gericht tonen aan jou doelgroep. Ik kan je hierbij helpen mocht je interesse hebben.

Groetjes,

Bill

• Dag Ineke, moest je interesse hebben, wij (we zijn een bureautje van 2) kunnen je misschien wel helpen om je online verkoop terug te doen stijgen.

We kunnen het in elk geval eens bespreken als je er wat meer over zou willen weten.

Ik bekeek net je website tafelsfeer.be, en zag dat die een beetje verouderd is.

Iets wat ik concreet zou kunnen doen, is je verouderde website omzetten naar een moderne WordPress (responsive) website. Inclusief optimalisatie voor SEO (online vindbaarheid) met ook betere teksten.

Daarna kunnen we nog allerlei ondersteunende zaken doen, zoals sociale media, bloggen of linkbuilding, of eventueel zelfs (bescheiden of grotere) advertentie-campagnes.

Ik zou dus zeggen, moest je hier meer over willen weten, contacteer me gerust. Hier vind je ook mijn contactgegevens. Geheel vrijblijvend uiteraard.

Groetjes

Jasper

TAFELSFEER.BE -
    Tafelsfeer, partner voor tafeldecoratie. Assortiment omvat porselein, kaarsen, theelichtjes, placemats en servies-collecties van Pascale Naessens en…
    • Jasper, 

Bedankt voor je reactie, Ik weet dat maar al te goed dat mijn website verouderd is. Ik wil graag offertes ontvangen van webdesigners voor een nieuwe website, effectief mobile responsiive en op basis van Wordpress. Dat is al zeker. Misschien begin ik best met eens een lijstje op te maken met al hetgeen waar hij zou moeten aan voldoen. Ik kan al zeker het een en ander opgeven. Zullen we op die manier van start gaan? Dan mag u mij altijd al eens een eerste offerte bezorgen...MOmenteel ben ik wel aan het uitzoeken of het sop de kool waard is, want het moet dringend zijn vruchten afwerpen en dat ben ik nu allemaal aan het onderzoeken. Wat denk je? 

TAFELSFEER.BE -
      Tafelsfeer, partner voor tafeldecoratie. Assortiment omvat porselein, kaarsen, theelichtjes, placemats en servies-collecties van Pascale Naessens en…
    • Hoi Ineke

Als we idd een beetje weten wat je zoal wil, dan kunnen we je graag een offerte bezorgen. 

Ik zou zeggen, contacteer me gerust via info@jasseo.be of op mijn gsm 0474-36.87.66.

Of als je liever hebt dat ik jou eens opbel?

Groetjes

TAFELSFEER.BE -
    • Zal dat een van dezer wel even doen dan. Gr en dank, Ineke 

TAFELSFEER.BE -
  • Enig idee waarom de verkoop online fel is afgenomen, Ineke?

• Dag Ineke,  mag ik je vragen naar welke beurzen je gaat?  Ik ben beurscoach en bezig met een beurscoaching traject aan het maken.  Kun je ook je website (webshop) doorgeven?  Aan wie verkoop je en wat is jouw specialiteit?

• Beste Angélique, ik wissel de grote beurzen gewoonlijk jaarlijks eens af : Countryside in Gent, Libelle Ladies Goed Gevoel Fair Gent, Libelle Winterfair in Nekkerhallen in Mechelen en een aantal kleine plaatselijke beurzen...Mijn webshop is www.tafelsfeer.be. Ik verkoop vooral serviesgoed uit keramiek van het betere merk zoals oa Serax, D&M Depot en verder tafeldecoratie van Simla Decoration, Rasteli enz...Het zijn meestal geen goedkope producten, dus richt ik mij vooral op een vrouwelijk en veelal kunstzinnig publiek tss 30 en 60, eerder welgesteld die bereid zijn deze prijs te betalen. Verder ook wel alles van PURE, een hype, gewild door een zeer ruim publiek; Goede beurzen interesseren me wel en graag zou ik de geschikte beurs hiervoor in Nederland willen vinden (soort tegenhanger van Countryside), omdat ik denk dat er nog potentieel is in NL voor dit produkt. Bedankt alvast voor je reactie. Gr

Deze reactie is verwijderd.

KLIK HIER om een nieuw gesprek te starten. 

Op dit forum kan je vragen stellen, inzichten delen, opmerkingen geven, problemen aankaarten, ...

Om het met een duur woord te zeggen: hier doen we aan cocreatie.

Enkele mogelijke invalshoeken:

• Vraag hier de mening van anderen vragen over eigen of ander werk
  • Je kan advies vragen óf geven voor kleine of grote ondernemersproblemen
  • Doe eens een suggestie, bijvoorbeeld voor onderwerpen voor een nieuw webinar
  • Je kan hier natuurlijk ook je mening geven over de actualiteit, over een trend, ... of zelfs een eigen artikel posten.

Kortom, alle inbreng die geen pure reclame vormt is welkom, zolang het maar te maken heeft met ondernemen als freelancer of zelfstandige dienstverlener.

Proximus Engie KBC ADMB Zenito Partner_28.png